[cstex] PaperJam 1.0

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed May 2 18:03:41 CEST 2018

Dne 2. května 2018 16:56 Milan Vancura <milan at ucw.cz> napsal(a):

> Díky za vysvětlení.

> jeho
> usadí
>
> Ano, to mě překvapilo. Měl jsem za to, že tak by to mělo být když použiju
> cropmarks před paper. Naopak za paper už budou nadefinované nové "boxy" a
> zbytek pipeline pracuje s nimi.

A bylo by dobré vysvětlit, co se přesně myslí termínem "image box", protože
specifikace PDF jej nezná. Zná termíny MediaBox, CropBox, BleedBox, TrimBox
a ArtBox. V souborech určených pro tisk (PDF/X) nesmí být ArtBox nastaven,
ale asi bych to považoval nejvýše za varování, ne za chybu. Ořezové značky
(cropmarks) by měly brát v úvahu TrimBox i BleedBox, pokud jsou nastaveny.
A pokud nastaveny nejsou, nebo je nastaven pouze jeden z nich, měl by být
vysvětlen algoritmus, jak se umisťují.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz