[cstex] PaperJam 1.0

Milan Vancura milan at ucw.cz
Wed May 2 16:56:06 CEST 2018

Díky za vysvětlení.

On Wed 02-05-18 15:26:16, Martin Mares wrote:
> nějaké příklady do manuálu určitě plánuji přidat.

To bude užitečné. Je to poměrně komplikovaný systém, tak se bude hodit
"odrazový můstek".

> Tady by to první rotate(90) nemělo být potřeba, nup si to podle potřeby
> zrotuje sám. Místo závěrečného paper(a4) by bylo lepší dát přímo nup-u
> argument "paper=a4", ať to rovnou naskládá na stránku správné velikosti.

Bohužel ani jedno nefunguje. První, tj. (ne)nutnost rotate selže na tom, že
nemám jak uvést landscape variantu výstupního papíru. (Něco jako "a4l"). Takže
celou stránku správně sestaví a pak ji dá na výsledný papír "křížem".
Prošel jsem celou dokumentaci, ale nenašel jsem jak na to. Tak jsem nakonec
zvolil to rotate, ačkoliv to nepovažuji za elegantní řešení. Jde to jinak,
lépe?

Druhé, argument paper pro nup zase selže na konfliktu s volbou scale:
  Error in nup: When used with explicit scaling, paper size nor rotation may be given

> Tady se projevuje, že PaperJam rozlišuje velikost papíru od velikosti jeho
> obsahu (image box). Křížky se kreslí kolem image boxu, příkaz paper jen usadí
> image box na jinak velký papír.

Ano, to mě překvapilo. Měl jsem za to, že tak by to mělo být když použiju
cropmarks před paper. Naopak za paper už budou nadefinované nové "boxy" a
zbytek pipeline pracuje s nimi.

No, je to všechno jen důkaz, že příklady použití budou užitečné doplnění
manuálové stránky :)

Milan