[cstex] PaperJam 1.0

Martin Mares mj at ucw.cz
Wed May 2 15:26:16 CEST 2018

Milí kolegové,

> Zapomněl jsem zmínit výsledky mých pokusů o řešení tohoto problému.
[...]

nějaké příklady do manuálu určitě plánuji přidat. Zatím je to spíš suchopárné
technické čtení, protože jsem především chtěl, aby byla někde dostatečně
přesně popsaná syntaxe a sémantika operací.

> Pokud jsou stránky na vstupu přesně a6 nebo jsou menší, ale chceme je sesadit
> natěsno k sobě, funguje mi:
>
>     paperjam 'rotate(90) modulo(8) { 6 8 3 1 4 2 5 7: cropmarks(mark=cross) nup(2,2,scale=1) paper(a4) }' in.pdf out.pdf

Tady by to první rotate(90) nemělo být potřeba, nup si to podle potřeby
zrotuje sám. Místo závěrečného paper(a4) by bylo lepší dát přímo nup-u
argument "paper=a4", ať to rovnou naskládá na stránku správné velikosti.

> Pokud jsou stránky menší a chci je dát každou doprostřed té pomyslné a6, tak
> usazení funguje, ale cropmarks neumím navelet, aby respektovaly ten rozměr a6 a
> ne původních stránek, tj. mám křížky kolem každé té původní menší stránky:
>
>     paperjam 'rotate(90) paper(a6) cropmarks(mark=cross) modulo(8) { 6 8 3 1 4 2 5 7:  nup(2,2, scale=1) paper(a4)}'
>
> A nepomůže dát příkaz cropmarks ani dovnitř příkazu modulo, před nup. Ačkoli
> ten nup už evidentně pracuje správně se stránkami rozměru a6. Tomu nerozumím.

Tady se projevuje, že PaperJam rozlišuje velikost papíru od velikosti jeho
obsahu (image box). Křížky se kreslí kolem image boxu, příkaz paper jen usadí
image box na jinak velký papír. Mohl bys (třeba příkazem margins) změnit image
box, ale jak také sám vymyslel, většinou bývá lepší požádat přímo nup, ať sám
nakreslí ořezové značky kolem dlaždiček. To je nejen nejjednodušší řešení, ale
někdy i jediné správné -- dlaždičky totiž obecně neodpovídají ani stránkám na
vstupu nupu, ani těm na jeho výstupu.

				Mějte se skvěle
--
Martin `MJ' Mares                          <mj at ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.