[cstex] PaperJam 1.0

Milan Vancura milan at ucw.cz
Tue May 1 20:27:05 CEST 2018

On Tue 01-05-18 19:25:01, Milan Vancura wrote:
> out p1:  out p2:
> 8 1      2 7
> 6 3      4 5        ...a dále každý výstupní pár stránek podle tohoto vzoru

Zapomněl jsem zmínit výsledky mých pokusů o řešení tohoto problému.

Pokud jsou stránky na vstupu přesně a6 nebo jsou menší, ale chceme je sesadit
natěsno k sobě, funguje mi:

    paperjam 'rotate(90) modulo(8) { 6 8 3 1 4 2 5 7: cropmarks(mark=cross) nup(2,2,scale=1) paper(a4) }' in.pdf out.pdf

Pokud jsou stránky menší a chci je dát každou doprostřed té pomyslné a6, tak
usazení funguje, ale cropmarks neumím navelet, aby respektovaly ten rozměr a6 a
ne původních stránek, tj. mám křížky kolem každé té původní menší stránky:

    paperjam 'rotate(90) paper(a6) cropmarks(mark=cross) modulo(8) { 6 8 3 1 4 2 5 7:  nup(2,2, scale=1) paper(a4)}'

A nepomůže dát příkaz cropmarks ani dovnitř příkazu modulo, před nup. Ačkoli
ten nup už evidentně pracuje správně se stránkami rozměru a6. Tomu nerozumím.
Naštěstí jsem ale našel řešení s parametrem cmark příkazu nup:

paperjam 'rotate(90)  paper(a6)  modulo(8) { 6 8 3 1 4 2 5 7:  nup(2,2, scale=1, cmark=cross) paper(a4)}'

Ten už funguje podle předpokladů a zpětně se dá stejný princip použít i na
první příklad.

Ještě jednou díky, Martine, za skvělý program.

Milan