[cstex] OT: Brožura z PDF souborů

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Jun 3 10:36:53 CEST 2017

Dobrý den,

asi by to šlo pomocí pdfpages.sty a je na to udělán i nějaký skript, který
zavolá LaTeX se správnými parametry. Ono to ale má spoustu možností a často
se mi zapne nějaké škálování, kterého se neumím snadno zbavit, tak jsem si
to raději udělal sám a vždy si to mírně přiohnu pro konkrétní případ. Abych
to měl alespoň trochu obecné, nechci zadávat počet stran. Naštěstí pdftex
umí zjistit počet stran PDF takto:

\def\ZWPDFgetnum #1 #2{\pdfximage{#1}\edef#2{\the\pdflastximagepages}}

Pak potřebuju zjistit počet_stran/2, protože to bude konec obyčejného
plainovského cyklu \loop ... \ifnum ... \repet. Já to sice nělám v LaTeXu,
ale stejně používám plainovský cyklus a stránky usazuju pomocí \hbox a
\vbox.

Když označím počet stran symbolem n a toto číslo je sudé, pak za \loop budu
sesazovat postupně strany n/1, n-1/2, n-2/3, ..., tj součet je vždy n+1.
Pokud je n liché, pak proti první straně nebude nic, tj. nic/1, n/2, n-1/3,
tj. součet je n+2, ale je nutno ošetřit první stranu.

Nevýhoda je v tom, že každá stránka si načte znovu všechny potřebné zdroje
včetně použitých fontů, takže pokud máte font na každé ze 16 stran, pak ten
font bude do výsledného PDF vložen šestnáctkrát. Pak je dobré použít nějaký
optimalizátor PDF, který si toho všimne, ty vložené fonty vyhází, složí je
dohromady, aby byly zachovány všechny znaky, a vloží je zpět jen jednou.
Pokud mám ten soubor jen pro vlastní tisk, nevadí mi, že se to bude
tisknout pomaleji a většinou na to kašlu, jinak používám komeční acrobat a
Save As. Možná stačí i ps2pdf z ghostscriptu, ale to jsem nezkoušel (ps2...
je v podstatě pdf2..., takže lze konvertovat PDF na PDF).

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz