[cstex] Nacitani stranek z PDF souboru pomoci (pdf/xe)texu?

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Wed Dec 6 22:29:07 CET 2017

Pro pana Tomáška:
I mě vaše nezdvořilá odpověď na dle mého dobře míněnou radu pana Demla
zarazila. I to i kdyby byla jeho odpověď zcela mimo mísu, což si
nemyslím. Nechci spouštět lavinu reakcí, ale reaguji, protože 1) před
'hulváctvím' by člověk neměl sklopit oči k zemi, a 2) přispěji něčím, co
s načatým tématem souvisí, a může být někomu užitečné.

Pro ostatní:
I v plainu lze používat některé LaTeXové balíčky. Já s oblibou používal
pro vkládání obrázků a transformace s nimi graphicx. Stačilo napsat
   \input miniltx.tex
   \input graphicx.sty
Začal jsem takto vkládat obrázky přesto, že jsemna většinu věcí, co
balíček umí, měl svá 'plainová' makra. Odměnou mně byla v plainu i
LaTeXu jednotná a přehledná parametrizace typu klíč-hodnota.

Zda to lze udělat i s balíčkem pdfpages, který uvedl pan Demel, nevím,
ale hádám, že ne. Nicméně pdfpages používám velmi často v kooperaci s
plainem. A to vždy, když potřebuji připravit brožurku velikosti A5 až
A7: plainem připravím PDF a LaTeXem s pdfpages přeskupím a orotuji jeho
stránky pro tisk na A4.

Vítek Zýka