[cstex] Nacitani stranek z PDF souboru pomoci (pdf/xe)texu?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Dec 5 22:33:06 CET 2017

Dne 5. prosince 2017 22:10 Petr Tomasek <tomasek at etf.cuni.cz> napsal(a):

> Odmítám, že bych byl nezdvořilý! Jen si nenechám všechno libít.

Nechtěl jsem přilévat olej do ohně, ale vývoj diskuse mě přiměl k tomu, že
jsem si znovu přečetl původní dotaz. V něm se píše:

Rád bych si to ubastlil pokud možno podle sebe, takže
z toho důvodu přichází v úvahu plain, v LaTeXu se nevyznám a vím, že pokud
by člověk
musel dělat něco jen trošku složitějšího, tak by to pro mně - narozdíl od
plainu -
byl dost velký "vopruz" a ztráta času studováním LaTeXových složitostí.

Z toho lze usoudit, že přijmete i LaTeXové řešení, pokud nikdo nenabídne
plainové řešení. Ostatně každý, kdo umí alespoň trochu plain, si poradí i s
LaTeXem s výjimkou \output a insertions, protože tohle obsahuje v LaTeXovém
kernelu hodně komplikovaná nakra, do nichž se zasahuje nesnadno. Já sám
jsem vysázel mnoho knih v LaTeXu, kde jsem nepoužil \chapter ani \section a
udělal jsem si to sám po svém.

A proč Google nabízí odpovědi na LaTeX, ne na plain? To je dáno tím, že
pokud odborné časopisy a nakladatelé odborných knih berou rukopisy v něčem
jiném než ve Wordu, ak je to LaTeX, nikoliv plain. A v LaTeXu píšou texty
lidi, kteří to používají jako nástroj, většina z těchto autorů nikdy
nepsala vlastní makro. Proto lidi řeší LaTeX, uživatelé plainu si umí
poradit sami.

Samozřejmě máte plné právo si z nabídnutých odpovědí vybrat, co se Vám
nejvíce líbí. Vaše hrubá reakce ovšem spíše povede k tomu, že Vám příště už
neodpoví nikdo, aby mu nebylo vynadáno, že právě tuto radu nechcete. Lidé,
kteří nabízejí rady a rtiskují, že jejich rada se líbit nebude, si totiž
také nenechají líbit všechno.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz