[cstex] dotaz-prosba

Jiri Demel demel at fsv.cvut.cz
Wed Apr 5 08:48:14 CEST 2017

Dobrý den.

Podle mne záleží hlavně na tom, kolik, a jak složitých, tam je
matematických výrazů a také zda je nebo není třeba měnit značení.
(Např když česky byla množina M, zda to anglicky musí být set S.)
Ale i tak mi připadá snazší přepisovat v existující struktuře
existující texty a značky, než psát všechno na zelené louce.
I méně zkušený LaTeXista snáze dokáže přepisovat to, co by sám
bez pomoci těžko stvořil. Elementární znalost LaTeXu ovšem
je nezbytná v každém případě.

Jestli ta nepřehlednost zdrojáku spočívá v nešikovném zalomení
řádek zdrojáku (např. $$ formule $$ autor namastil do řádků, jak to
leželo a běželo), tak to bych si napřed zkusil ten zdroják trochu
učesat.

Pokud ovšem byl LaTeX jen zneužit způsobem "nevím, co je itemize,
já to dělám pomocí \\ a mezer" (takový článek jsem fakt viděl),
tak asi i matematické výrazy nejsou pořádně vyznačeny, a pak asi
je lepší to přeložit a vysázet celé znovu.

Přeju hezký den
Jiří Demel