[cstex] číslo strany se sází moc dole

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Thu May 19 14:38:06 CEST 2016

Dobrý den.

Referenční bod, o kterém pan Wagner píše, můžete posunout změnou hodnot
\hoffset a \voffset.
Vaše šířka strany je 145mm, okraje na A4 tedy budou při vycentrování
32,5 mm.
Implicitně je ten referenční bod po 1in, tj. 25,4mm od levého horního rohu.
S výškou je to horší, protože se skládá z více částí, jak bylo řečeno.
Nejlíp je to zkusit.

\evensidemargin a \oddsidemargin bych dal pro začátek 0mm, pak bych to
použil na posun mimo střed (kvůli hřbetu).
Navíc se zdá, že to budete tisknout jednostranně.

Takže např.

\advance\hoffset by -7mm
\advance\voffset by -10mm

Změnou hodnot můžete šoupat stránku vlevo-vpravo a nahoru-dolů. Není to
elegantní, ale jednoduché.
Snad Vám to pomůže.

Mimochodem, pokud chcete pdf soubor, nebylo by jednodušší použít rovnou
pdflatex? A dvipdfmx úplně vynechat?
Ledaže byste měl postscriptové obrázky, ale ty lze snadno konvertovat do
pdf.

Zdraví
     Jaromír Kuben