[cstex] číslo strany se sází moc dole

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 19 13:50:45 CEST 2016

Dobrý den,

pro člověka, který není v (La)TeXu zběhlý, je nastavování rozměrů trochu
neintuitivní. Je třeba si uvědomit, že počátek souřadné soustavy je 1in
shora a 1in zleva. Když si tedy levý okraj nastavíte na 15mm, pak skutečný
okraj od kraje papíru bude 15mm+1in=30.4mm. Podobně to platí pro horní
okraj, kde pod tím prostorem velikosti 1in následuje postupně \topmargin,
\headheight, \headsep. Pokud tedy chcete mít okraj od kraje papíru menší
než 1in, musíte pro ty okraje zadat záporné hodnoty, což je přípustné. Pod
zmíněnými objekty na stránce nahoře je vlastní text výšky \textheight a pod
ním prostor na paginaci, který má výšku \footskip. Ve svém dokumentu vůbec
\footskip nenastavujete a defaultní hodnota je pravděpodobně moc velká.

Přímé nastavování rozměrových registrů je trochu nepohodlné, můžete využít
buď můj balíček zwpagelayout, kde se měří od krajů papíru, nebo geometry.
Oba balíčky jsou v TeX Live i v MiKTeXu.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz