[cstex] Instalacia Miktexu, deleni slov

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Feb 3 09:33:23 CET 2016

Dobrý den,

prohlašuji zde před všemi, že csplain po 20 let nezměnil (a nezmění)
výchozí nastavení ovlivňující řádkový zlom. Jedná se o výchozí nastavení
fontů, jejich metrik, vzorů dělení a desítek dalších parametrů. Pokud pan
Surda pozoruje změny, může zaslat minimální příklad ilustrující problém a
můžeme se na to podívat. Tuším, že půjde o nějaké lokální dodatečné
nastavení, natažení nějakých specifických fontů, nastavení parametrů v
závislosti na vnějším prostředí (např. na přítomnosti nějakého souboru)
atd. Bez minimálního příkladu to těžko odhalíme.

Slovo strengthening se má při \ehyph rozdělit jako strength-en-ing, ale
jeho rozdělení nebo nerozdělení v odstavci závisí na dalších parametrech.
Nicméně \showhyphens{strengthening} má ukázat v logu tento výsledek.

Připouštím, že někdy před 20 lety bylo rozhodnuto, že csplain nebude
natahovat jen Knuthův hyphen.tex (který je opravdu fixní), ale přidá k
němu ještě hyphen.ex, který přidává některé další anglické výjimky v
dělení slov a je mimo působnost Knutha, takže nemusí být úplně fixní. Na
druhé straně ale dodávám, že hyphen.ex obsahuje kromě Knuthových fixních
výjimek jen tři další výjimky man-u-script, man-u-scripts, equi-sp-a-ced,
které přidal někdo, kdo se podepsal jako mjf. Jinak tam není žádná další
změna. Se slovem strengthening to zřejmě nijak nesouvisí.

Zdravím

Petr Olšák