[cstex] příručka GIMP v LaTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 14 22:45:59 CEST 2015

Dobrý večer,

podíval jsem se na to zatím jen velmi zběžně a je to vskutku impozantní
dílo. Oceňuji rady pro začátečníky "když nic nefunguje". Přesně s tím jsem
kdysi jako začátečník bojoval a musel jsem se tím prokousat sám. Krásný je
i úvod do script-fu, s tím jsem také dost bojoval.

Mám však několik málo připomínek:

1. V dokumentu používáte CM fomty, které jsou sedmibitové. Jejich nevýhodou
je to, že v principu nemůže správně fungovat dělení slov (funguje pouze
částečně) a diakritika je někdy ošklivá, najděte si třeba v textu slovo
"spusťte".(např. strana 162, poslední odstavec kapitoly 12.5.2). Je třeba
zapnout kódování T1 a použít kvalitní fonty. Pokud je text psán
babelizovaným latexem, přidejte do preambule toto:
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{lmodern}

2. Místo interpretr bych raději psal interpret

3. Na str. 153 hned v prvním odstavci se vyskytuje "vyrazyje" bez mezery.

4. Uvítal bych přehled všech funkcí script-fu se stručným popisem
parametrů. Když například chci psát nějaký filtr, potřebuju umět zjistit
hodnoty pixelů ve vrstvě i v masce a následně hodnoty těch pixelů měnit.
Svých několik skriptů jsem napsal před mnoha lety, tehdy jsem žádnou
dokumentaci nenašel, takže jsem si pročítal skripty, které byly automaticky
nainstalovány a z toho jsem se snažil vypátrat, jak se co dělá.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz