[cstex] Zprovoznění balíčku encxvlna v LaTeXu

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon May 4 16:08:35 CEST 2015

On Mon, 4 May 2015, tomashnyk at gmail.com wrote:

> Dobrý den,
>
> děkuji za upřímnou odpověď. Pro mě osobně je problém v tom, že tex/latex
> nepoužívám tak často, aby to ospravedlnilo moje ponoření se do nich, ale
> zároveň se mi vlnkování přímo při sazbě jako vlastnost líbí.
> Předpokládám, že si tedy budou při příští instalaci OS zoufat i nadále,
> ale snad to příště půjde lépe!
> S pozdravem,
> Tomáš Hnyk

Dobrý den,

sice používám tex/(nikoli latex) poměrně hodně často, ale ani mě to
nepřinutilo sledovat konfigurační zákoutí jednotlivých distribucí. To je
opravdu komplikované a odrazující (čeština má peprnější výrazy, ale ty zde
nebudu pro jistotu používat).

Můj výkřik spíš můžete brát jako námět, zda byste se vy, LaTeXisté,
domluvili, že encTeX v pdfLaTeXu nutně potřebujete a zda by byli ochotni
správci LaTeXu jej zařadit do formátu implicitně. Argumentovat můžete tím,
že dokud někdo nesáhne na registr \mubytein či podobné, tak to je v
podstatě dřímající a neaktivní encTeX. A odpadly by vám starosti s
přegenerováním formátu. Ale obávám se, že ,,hlavní proud`` bude proti.

Zdravím

Petr Olšák