[cstex] Výstup do ePub

Michal Hoftich michal.h21 at gmail.com
Mon Mar 23 13:59:05 CET 2015

Dobrý den,

> ono hlavně záleží na tom, jaký LaTeXový dokument se zpracovává. Pokud je
> zdroják v nějaké běžné třídě, např. book, ze standardním značkováním
> \chapter, \section, \subsection, pak tex4ht funguje docela dobře. Nepodařilo
> se mi ho ale spustit s xelatexem (a mám dokumenty, které bez xelatexu
> nejedou) a zcela havaroval u knih, kde mám zcela jiné značkování, třeba
> makro \chapter má 3 parametry, nebo nadpis kapitoly mám definován takto:
>
> \def\kap #1\par{... něco ...}

tex4ht má problém s open type fonty, konverze je založená na .tfm
souborech, které samozřejmě pro open type fonty neexistují a při
jejich nenalezení končí kompilace s chybou. ale je možné použít trik s
`\NewUnicodechar` nebo `\DeclareUnicodeCharacter` a nakonfigurovat
unicode kódy, aby přímo vkládaly html entity s unicode kódem. Nějaké
příklady:

http://tug.org/pipermail/tex4ht/2013q1/000721.html
http://michal-h21.github.io/fontspec/fontspec-4ht.html

pokud jde o vlastní makra, nejlepší je koncentrovat je do .sty
souboru, vytvořit konfigurační soubor pro tex4ht pojmenovaný
jménobalíčku.4ht a zde upravit makra na formu použitelnou pro tex4ht.
Příklad:

http://tex.stackexchange.com/a/231473/2891

Michal Hoftich