[cstex] Výstup do ePub

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Mar 23 12:22:27 CET 2015

Máte pravdu, tex4ht si předefinovává vnitřní příkazy LaTeXu, které pak
generují nějaké značky potřebné pro konverzi do X/HTML. Vlastní makra tedy
nejsou problém, s těmi si poradí (na rozdíl třeba od tth). V beletrii je
však struktura dokumentu často hodně jiná. Například si tex4ht neporadil s
tím, že v knize kapitoly nemají názvy, ale jen čísla. A každá kapitola je
mezi \begin{kap} ... \end{kap}, číslo kapitoly se generuje automaticky. A
také si neporadí s dokumentem, který vyžaduje encTeX. Další obtížná věc je
OFS a Štormovy fonty. Jejich licence je tak nesrozumitelně napsaná, že je
do ePUB s nejvyšší pravděpodobností nesmím vložit. To v zásadě nevadí, mohu
použít jakýkoliv jiný font, ale třeba pro iniciály a kaligrafické texty to
takhle snadno nejde, takže příslušný kus musím zkonvertovat na SVG a vložit
jako obrázek.

Na druhou stranu jsem kdysi potřeboval z knihy v LaTeXu vygenerovat sadu
webových stránek. To zvládl tex4ht dobře, protože to byla standardně
značkovaná matematická kniha.

Samozřejmě nechci tex4ht dehonestovat, jen ukazuju, že někdo má potřeby
takové, že hotové nástroje na takové možnosti nepamatují.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz