[cstex] Diakritika v \hyphenation

Mirek Zajdák (Alkor) mirekkluci at gmail.com
Thu Mar 5 22:01:01 CET 2015

VYŘEŠENO.Díky za makro \showhyphens. Vyzkoušel jsem a dostal jsem vysledky:
1. při zakomentovaném %\hyphenation :
[] \T1/cmr/m/n/12 kup��-kladu
2. při použití \hyphenation{ku-pří-kla-du} (bez ohledu na to, jestli bylo nebo nebylo použito shorthandoff{-} ) :
[] \T1/cmr/m/n/12 ku-p��-kladu
Takže nějaká změna nastala, ale ve všech případech je ve výsledném pdf slovo kupříkladu nerozděleno.

Moje chyba, že jsem nevkopíroval kus zdrojovýho textu, takže tady je:

Jestliže se teď
\marginpar{71}
kupříkladu vrátíme

Viníkem je makro \marginpar, i když nechápu proč. Přišel jsem na to během psaní této odpovědi. Jakmile jsem je zakomentoval nebo mezi ně a slovo kupříkladu vložil nějaký znak (třeba písmeno), dělení funguje. Oddělení řádkem ani mezerou a řádkem nestačilo. Nyní dělení funguje i bez použití \hyphenation, ale v souladu s výstupy \showhyphens je slovo rozděleno na jiným místě.

Dále \showhyphens ukazuje, že \hyphenation neakceptuje rozdělení mezi slabikami "kla" a "du". Předpokládám, že to souvisí s tím, že na novém řádku po rozdělení musí být alespo tři písmena. S tím už dokážu žít. :-)

Ještě jednou díky.