[cstex] Diakritika v \hyphenation

Mirek Zajdák (Alkor) mirekkluci at gmail.com
Fri Mar 6 12:59:26 CET 2015

Dne pátek 6. března 2015 8:56:01 UTC+1 Petr Sojka napsal(a):
> Ano, samozrejme. Uplne presne je TeXovy algoritmus rozhodnuti
> co je slovo popsano v cvicenich s dvema zatackami v TeXbooku
> v appendixu H (Hyphenation) na strane 454.
> A Unicode algoritmus take vyuzivajici tridy znaku
> je jeste slozitejsi:
> http://unicode.org/reports/tr14/#WordSeparators
>
> S pozdravem
> Petr Sojka
> P.S. V Alcorově případě nakonec byl na vině \marginpar, který
> překvapivě způsobuje nedělení následného slova. Když se
> \allowhyphens vloží za nebo na konci \marginpar, již se
> následné slovo rozdělí.

Zkusil jsem \allowhyphens za i na konci \marginpar , ale slovo se stále nedělí. V této chvíli je to již jen akademická debata, protože v tomto konkrétním případě stačilo makro \marginpar posunout za dělené slovo. Každopádně díky za všechny příspěvky, jsou pro mě poučné. O TeXu existují dva druhy knih: ty. jejichž obsah nechápu (i když konkrétní věci v nich někdy dokážu vyčíst) a pak ty, které jsou skvěle napsané a pochopitelné, ale nejdou do podobných detailů (je jasné, že jít ani nemohou, protože pak se zařadily do první kategorie, anebo by to byly několikasvazkové encyklopedie). Podobné diskuse a články mi pomáhají překlenout propast mezi oběma typy knih.