[cstex] Použití \inspic z makra OPmac v XeTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Sep 19 13:39:17 CEST 2014

Dne 19. září 2014 13:24 Řehoř J. Žáček <rehor.zacek at gmail.com> napsal(a):

> [...]
> aktualizovat databázi jmen souborů... Znovu zkusil překompilovat dokument a
> opět OPmac WARNING, že \inspic podporuje jen výstup do pdf...
>
> Takže jsem se pustil do aktualizace celého TeXLive, přičemž jsem dal
> "aktualizovat nainstalované" balíky. Ale bohužel aktualizace neproběhne s
> hláškou: "Načtení vzdálené databáze selhalo. Chybová zpráva: The TeXLive
> versions supported by the repository
> http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/systems/texlive/tlnet (2012--2014) do
> not include the version of the local installation (2013)." Pak se zhroutí

Problém je v tom, že máte TL 2013, ale aktuální je 2014. Mezi verzemi se
mění hodně i infrastruktura, takže aktualizovat 2013 na 2014 jednoduše
nelze. Dá se to udělat v unixových systémech, když člověk rozumí tomu, co
dělá. Je to popsáno na www.tug.org/texlive Kromě toho na
ftp://tug.org/historic/systems/texlive/ jsou historické verze, takže po
změně repository na ftp://tug.org/historic/systems/texlive/2013/tlnet-final/
by to (snad) mělo umě aktualizovat i verzi 2013

> Takže co mám dělat? Odinstalovat celé TeXLive 2013 a stáhnout TeXLive 2014
> a znovu prodělat dlouhou instalaci TeXLive?

Není nutno odinstalovávat, pokud je místo na disku. Já mám v Linuxu všechny
verze od 2007 do 2014 a přepnutím PATH rozhoduji, která z nich se bude
používat.

> Díky za rady, Řehoř.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/