[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Jiří Rybička rybicka at mendelu.cz
Wed Mar 19 09:04:41 CET 2014

Dobrý den,
v situaci, kterou popisujete, jsem se také svého času nacházel. Nedokázal
jsem si vůbec představit, že nebudu mít svou dokonalou klávesnici. Nakonec
se ale ukázalo, že to zas není tak hrozné -- zpočátku děsivá představa se
nakonec vůbec nepotvrdila. Když si člověk zvykne, časem mu vůbec nepřijde,
že by tyhle klávesové kombinace byly nesnesitelné, naopak, masovost tohoto
prostředí celou věc dost ulehčuje.

Jestli píšu obrácené lomítko jedním prstem nebo dvěma prsty, je zcela
nepodstatné. Ruce mám na klávesnici, nezabere to tedy žádný čas navíc. Horší
je, pokud se současně potřebuji škrábat na zádech, pak se skutečně některé
vícehmaty dělají těžko:-)

Zdravím
JR.