[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Pavel Calábek pavel.calabek at upol.cz
Tue Mar 18 15:32:38 CET 2014

Zdravím,

Jen pár poznámek:

1. Vlastní rozložení klávesnice je opravdu silně návykové, pokud musím
být na cizím počítači, tak opravdu chvilku trvá se přeorientovat na
standard MS.

2. Celá diskuse se bohužel týká >práce< na počítači, žádná standardní
česká klávesnice neumožňuje plnohodnotně pracovat s TeXem, pamatovat si
dvacet klávesových zkratek nebo přepínání česká/anglická je o >přežití<.

3. Nepřeceňoval bych počítačovou kulturu uživatelů Windows. Většina
uživatelů, co znám, pracuje na svém počítači jako administátor (a MS je
bohužel v tomto podporuje, s každou novou verzí Windows, když se
přihlásím jako administrátor, mě čeká spousta nových dotazů, zda si
opravdu, ale opravdu, přeji něco provést. A já přemýšlím, proč se mě
počítač ptá, vždyť zrovna pracuji jako ADMINISTRÁTOR)

4. Většina admistrátorů podnikových sítí asi nebude mít problém
uživateli, který o to bude stát, spustit instalační utilitu, kterou
vyrobil MS, a nic víc opravdu instalace klávesnice nepotřebuje.

Pavel Calábek