[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Mar 18 15:39:45 CET 2014

Dne 18. března 2014 15:32 Pavel Calábek <pavel.calabek at upol.cz> napsal(a):
> Zdravím,
>
> Jen pár poznámek:
>
> 1. Vlastní rozložení klávesnice je opravdu silně návykové, pokud musím být
> na cizím počítači, tak opravdu chvilku trvá se přeorientovat na standard MS.
>
> 2. Celá diskuse se bohužel týká >práce< na počítači, žádná standardní česká
> klávesnice neumožňuje plnohodnotně pracovat s TeXem, pamatovat si dvacet
> klávesových zkratek nebo přepínání česká/anglická je o >přežití<.

Ono jde hlavně o to, zda jsem nucen rutinně psát na cizím počítači
TeXové zdrojáky. To nepotřebuju a pro drobnou ukázku práce na cizím
počítači přežiju jakoukoliv klávesnici, kde jsou dostupná požadovaná
písmena a majitel počítače je umí najít, aby mi případně poradil.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/