[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Mar 18 12:02:09 CET 2014

Dobrý den.
Já jsem mezi postiženými :-). Neřeším to sice tak, že bych nepsal česky
ale přiznám se, že mne do dost štve a když koukám na mnou používané
klávesnice (na notebooku i na na externí ergonomické klávesnici), tak
mají obě dost ohmatané klávesy které slouží k neustálému přepínání české
a anglické klávesnice. Ačkoliv to dělám již neskutečně dlouho, tak jsem
si pořád nezvykl a pokud by existovala nějaká klávesnice která by ten
problém řešila tak bych ji asi pořídil a asi bych si na ni i rychle zvykl.
Kdysi jsem pod Win95 atd. používal nějaké ovladače pro tzv.
"programátorské klávesnice", ale nakonec jsem si řekl, že při práci na
více počítačích je rozumnější se s touto nepříjemností smířit. Dnes to
už zásadně neprožívám, ale když nyní vytvářím TeXem tzv. DUMy (digitální
učební materiály), tak mne berou všichni čerti, protože v průběhu
českého textu je spousta vložené matematiky a vzorců, takže to někdy
vysázet je opravdu k vzteku a mám zamotané "přepínací prsty".

Zdraví Jaroslav Hajtmar