[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Tomáš Kubina tomas.kubina at vsb.cz
Tue Mar 18 12:00:27 CET 2014

V prostr(edí windows to r(eším znalostí dvojhmatu s Alt Gr (pravým
altem) a zvoleným znakem na c(eské klávesnici (qwertz).
@ = AltGr  + v
& = AltGr + c
# = AltGr + x
\ = AltGr + q
[ = AltGr + f
] = AltGr + g
{ = AltGr + b
} = AltGr + n
$ =AltGr + u*
^ =  AltGr + 2

existují další, ale ty už z hlavy nemám podchyceny. Tyhle kombinace mi
stac(í na ve(tšinu textu*, v ne(kterých textových editorech se ale bije
nastavení zkratek pro pr(íkazy s te(mito kombinacemi a musí se zkratky
pro pr(íkazy pozme(nit.
Když tohle prozradím študákum, tak mají otázky proc( jim to ne(kdo
ner(ekl dr(ív.
Funguje to jak ve win tak v linuxu na standartních nikterak
neupravovaných klávesnicích.
Tomáš Kubina