[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Karol Bujaček list at fossilgroup.net
Tue Mar 18 12:18:58 CET 2014

On 03/18/2014 11:54 AM, Balogh Richard, Ing. wrote:
> Dobry den,
>
> aj ten masovo rozsireny OS umoznuje nadefinovat vlastne rozlozenie klaves:
>
>      http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb964665.aspx
>
> Sam som si spravil take, ktore co najviac pripomina editory ktore som
> pouzival
> od pradavnych dob (T602 a TurboC). Vytvoreny .inf subor potom mozete nosit
> so sebou na USB kluci a nainstalovat si takuto klavesnicu kde potrebujete.
>
> Sameho by ma vsak zaujimalo, ake rozlozenie klaves pouzivate, pri pouzivani
> slovencina+tex ma klavesnica tych klaves nejako malo :)

> [...]

Dobry den,

Tento program som taktiez kedysi pouzival. Vytvoril som si rozlozenie
kombinujuce znaky !@#$%^&*( a dalsie z US rozlozenia, k tomu pismena s
diakritikou a dalsie znaky, ktore som potreboval.

Ak sa nemylim, tak bolo mozne mat na jednej klavese az 4 znaky (bez
modifikatoru, shift, alt, alt shift) a pouzivanie bolo pohodlne.
Problemy nastavali iba ked som poterboval pracovat na cudzom pocitaci,
alebo ak niekto skusal pisat na mojom.

S pozdravom,
Karol Bujacek