[cstex] vlna pro luaTeX (a luaLaTeX)

Michal Hoftich michal.h21 at gmail.com
Wed Jan 15 14:12:14 CET 2014

> Podíval jsem se do LUA kódu a není mi zřejmé, jak detekujete češtinu.
> Přiřazení čísla není v LaTeXu pevné, závisí na tom, jaké jazyky a v
> jakém pořadí si uživatel aktivuje při generování formátu. Jediná
> jistota je 0 pro US english.

Ta čísla jazyků jsou problém, nastavená hodnota mi fungovala v plainu i LaTeXu,
ale v csplainu ne. Pokoušel jsem se přijít na nějaký systém, který by byl
univerzálnější, nezávislý na číslech jazyků a zároveň fungoval v LaTeXu
s babelem a polyglossia a zároveň v plainu, ale na nic funkčního jsem nepřišel.

Problém je, že v lue nikde nezjistím použité jazyky, jen jejich čísla,
která nejsou
univerzální. V LaTeXu můžu hacknout babel a polyglossii a zjistit
načtené jazyky,
ale ne jejich čísla. V plainu je situace asi ještě horší.

Předpokládám, že řešení existuje, ale já zatím nebyl schopný ho nalézt.