[cstex] vlna pro luaTeX (a luaLaTeX)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 15 13:45:19 CET 2014

Dne 15. ledna 2014 13:25 Michal Hoftich <michal.h21 at gmail.com> napsal(a):
> Dobrý den,
>
> připravil jsem balíček luavlna pro plain luaTeX a luaLaTeX [1]. Vyšel
> jsem z kódu

Díky, to bude určitě užitečné.

> Patricka Gundlacha na TeX.sx [2]. Přidal jsem možnost specifikovat písmena,
> u kterých mají být vkládány nezlomitelné mezery, je možné používat pro
> různé jazyky
> rozdílná písmena (nebo žádná).
>
> Zatím jsem přidal podporu pro češtinu, pokud někdo ví, jaká pravidla
> platí pro polštinu, slovenštinu, popřípadě další jazyky, rád přidám
> pravidla i pro ně.
>
> Mám menší problém s csplainem, jazyky jsou v něm číslované odlišně od
> LaTeXu a plainu, existuje nějaká možnost jeho detekce?

Podíval jsem se do LUA kódu a není mi zřejmé, jak detekujete češtinu.
Přiřazení čísla není v LaTeXu pevné, závisí na tom, jaké jazyky a v
jakém pořadí si uživatel aktivuje při generování formátu. Jediná
jistota je 0 pro US english.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/