[cstex] vlna pro luaTeX (a luaLaTeX)

Michal Hoftich michal.h21 at gmail.com
Wed Jan 15 13:25:40 CET 2014

Dobrý den,

připravil jsem balíček luavlna pro plain luaTeX a luaLaTeX [1]. Vyšel
jsem z kódu
Patricka Gundlacha na TeX.sx [2]. Přidal jsem možnost specifikovat písmena,
u kterých mají být vkládány nezlomitelné mezery, je možné používat pro
různé jazyky
rozdílná písmena (nebo žádná).

Zatím jsem přidal podporu pro češtinu, pokud někdo ví, jaká pravidla
platí pro polštinu, slovenštinu, popřípadě další jazyky, rád přidám
pravidla i pro ně.

Mám menší problém s csplainem, jazyky jsou v něm číslované odlišně od
LaTeXu a plainu, existuje nějaká možnost jeho detekce?

Zdravím,
Michal Hoftich

[1] https://github.com/michal-h21/luavlna
[2] http://tex.stackexchange.com/a/28128/2891