[cstex] Ořezové značky

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 3 15:15:36 CET 2014

Dne 3. února 2014 14:48 Viktor Pavliska <viktor.pavliska at gmail.com> napsal(a):
> Dobrý den,
>
> potřeboval bych vysázet do mřížky 4x6 24 stejně velkých obrázků tak, aby se to líbilo a dobře dělalo lidem v tiskárně, kde by mi je vytiskli a ořezali. Řekli mi, že mezi obrázky mám mít mezery (neřekli přesně jak velké, takže "přiměřeně") a ještě ořezové značky, podle kterých se bude řezat. Máte s tím někdo zkušenosti? Co jsem zatím našel se týkalo ořezových značek pro celý dokument, ale já bych je potřeboval pro celou mřížku, tedy abych jako výstup dostal 24 kartiček.

Já jsem to dělal v LaTeXu v prostředí picture, obrázky lze umístit
snadno a stejně snadno lze udělat jakékoliv značky. Velikost mezery by
měla sdělit tiskárna, ale obvyklý rozměr je 5mm. Závisí to však také
na velikosti obrázku a na tom, jaký mají tiskový stroj a na jaký popír
se bude tisknout, aby to po sesazení nebylo větší než dostupný formát.
Pokud s tou tiskárnou ještě nemáte zkušenosti a nevíte, jaké mají
stroje, je dobré se na všechno zeptat.

> Děkuji, Viktor

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/