[cstex] dotaz s omluvou

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Apr 21 11:53:13 CEST 2014

Dne 21. dubna 2014 11:12 Zdenek Wagner <zdenek.wagner at gmail.com> napsal(a):

> [...]
> do jedne knihy daval casove znazorneni vyvoje buddhistickych skol. Delal
> jsem to tehdy v PSTricks a nastavil jsem si souradnice tak, abych moho
> zadavat primo roky, tedy vse je pouze zalezitost nastaveni pocatku
> souradnic a "scale". Bylo by mozno vyuzit TikZ (ale je to mamut a nesnadno
> se do nej pronika). Je mozno vyuzit Metapost, ale i primitivni grafiku tak,
> jak to popsal ve Zpravodaji 1/2013 Petr Olsak. A taky by se dal pouzit
> gnuplot. Ja bych dnes nejspis pouzil Olsakuv pristup, protoze umim snadno
> na dane souradnice umistit box i linku a prepocet roku na souradnice je v

Pri trose premysleni me napadlo, ze na vodorovne a svisle linky staci
pouzit \vrule, takce bych to asi resil zcela primitivne:

\noindent \hskip XXX \vbox{\hsize HHH \hfill Hilbert \hfill\par \hrule}\par
\noindent \hskip XXX \vbox{\hsize HHH \hfill Lebesgue \hfill\par \hrule}\par

Hodnoty XXX a HHH by se vypocetly pomoci jednoduchych vzorcu pro
transformaci souradnic, coz se primitivy \advance a \multiply da udelat (a
byly by tam tedy registry typu \dimen, nikoliv konstanty).