[cstex] dotaz s omluvou

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Apr 21 11:12:53 CEST 2014

Dne 21. dubna 2014 9:00 Jiri Vesely <jvesely at karlin.mff.cuni.cz> napsal(a):

> [...]
> knizce jsem videl graf, ktery hezky znazornoval casove prekryvy zivota
> nekolika vyznamnych matematiku (dulezitych pro specifickou disciplinu).
> Obdobi zivota jednotlivych matematiku bylo znazorneno vzdy useckami,
> ktere byly umisteny nad sebou (a popsany jmeny), cosi typu
>
>        Hilbert
>  --------------------
>               Lebesgue
>          ----------------------------
>                               ......             Vomacka
> -------------------------------
>
> Nevidel nekdo z vas pomucku, kterou by to slo jednoduse vytvaret?

Hotovy nastroj neznam, ale pred lety jsem resil obdobnou ulohu, kdyz jsem
do jedne knihy daval casove znazorneni vyvoje buddhistickych skol. Delal
jsem to tehdy v PSTricks a nastavil jsem si souradnice tak, abych moho
zadavat primo roky, tedy vse je pouze zalezitost nastaveni pocatku
souradnic a "scale". Bylo by mozno vyuzit TikZ (ale je to mamut a nesnadno
se do nej pronika). Je mozno vyuzit Metapost, ale i primitivni grafiku tak,
jak to popsal ve Zpravodaji 1/2013 Petr Olsak. A taky by se dal pouzit
gnuplot. Ja bych dnes nejspis pouzil Olsakuv pristup, protoze umim snadno
na dane souradnice umistit box i linku a prepocet roku na souradnice je v
TeXu take jednoduchy.

> Dekuje a zdravi
> Jiri Vesely

Zdeněk Wagner