[cstex] posunutie vlozenych pdf stran k okrajom

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Wed Sep 18 17:21:42 CEST 2013

Dobrý den.

Zdenek Wagner napsal(a):

> [...]
> objekt pošle do výstupního souboru. Když si schováte číslo objektu
> tak, jak je to v popisu uvedeno, můžete jej vložit opakovaně, ale ve
> výsledném PDF bude jenom jednou. Představte si, že máte
> tisícistránkovou knihu a na každou stránku chcete vložit bitmapové
> logo. LaTeXový příkaz \includegraphics vloží do výsledného PDF tisíc
> identických objektů, zatímco popisovanou metodou vytvoříte jeden
> objekt v PDF, který bude tisíckrát použit. Rozdíl ve velikosti
> výsledného souboru může být obrovský. V jednom ze Zpravodajů to popsal
Nicméně já jsem tomu rozuměl tak jako pan Mikulík. Petr Olšák píše, že
příkaz \pdfximage vloží data obrázku do výstupního PDF. Pak by se
velikost souboru musela změnit, i když by obrázek nebyl ani jednou
zobrazen příkazem \pdfrefximage. Vypadá to tedy, že se načte do paměti a
do souboru je přemístěn až po prvním zobrazení. Případná další zobrazení
ho už pak znovu nepřesouvají. Nebo je to ještě nějak jinak? Rozhodně by
mne to zajímalo, jak přesně to funguje a kdy vlastně dojde k přesunutí
dat obrázku do souboru, je to užitečný poznatek.

Zdraví
             Jaromír Kuben