[cstex] posunutie vlozenych pdf stran k okrajom

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Sep 18 16:32:57 CEST 2013

Dne 18. září 2013 16:12 Petr Mikulik <mikulik at physics.muni.cz> napsal(a):

> [...]
>

> Se zájmem jsem si tento popis přečetl. Díval jsem se pak na to, jak závisí
> velikost výstupního souboru, když si makrem \ZWPDFgetnum načtu počet
> stránek, a ta se nemění, proto se dotazovaný pdf soubor určitě do výstupního
> pdf
> nevloží.
>
> Proto si myslím, že v tpp-s.pdf hned na první stránce, kde se diskutují
> parametry pro \pdfximage, by mělo být napsáno, že když parametry "height" a
> "width" chybí, tak se obrázek netiskne, nikoliv že se tiskne v přirozené
> velikosti. Nebo že se data načtou do paměti, ale ne že se vloží do

Ne, ten popis je dobře. Všimněte si, že potřebujete dva primitivy.
Prvním primitivem se načte objekt do paměti, druhým primitivem se
objekt pošle do výstupního souboru. Když si schováte číslo objektu
tak, jak je to v popisu uvedeno, můžete jej vložit opakovaně, ale ve
výsledném PDF bude jenom jednou. Představte si, že máte
tisícistránkovou knihu a na každou stránku chcete vložit bitmapové
logo. LaTeXový příkaz \includegraphics vloží do výsledného PDF tisíc
identických objektů, zatímco popisovanou metodou vytvoříte jeden
objekt v PDF, který bude tisíckrát použit. Rozdíl ve velikosti
výsledného souboru může být obrovský. V jednom ze Zpravodajů to popsal
i Vít Zýka.

> Já tento program dosud používal pouze na jednostránkové obrázky, ale opravdu
> funguje i na vícestránkové (na každou stránku zvlášť).
>
> ---
> Petr Mikulík

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/