[cstex] posunutie vlozenych pdf stran k okrajom

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Wed Sep 18 16:12:31 CEST 2013

> % Makro na zjištění počtu stran v souboru a uložení do zadané kontrolní sekvence
> \def\ZWPDFgetnum #1 #2{\pdfximage{#1}\edef#2{\the\pdflastximagepages}}

Díky, funguje to.

> Zrovna tento problém popisuji v další kapitole TeXu pro pragmatiky, kterou
> ještě nemám ve stadiu celkového zveřejnění. Nicméně, vyškubal
>  http://petr.olsak.net/ftp/olsak/tpp/tpp-s.pdf

Se zájmem jsem si tento popis přečetl. Díval jsem se pak na to, jak závisí
velikost výstupního souboru, když si makrem \ZWPDFgetnum načtu počet stránek,
a ta se nemění, proto se dotazovaný pdf soubor určitě do výstupního pdf
nevloží.

Proto si myslím, že v tpp-s.pdf hned na první stránce, kde se diskutují
parametry pro \pdfximage, by mělo být napsáno, že když parametry "height" a
"width" chybí, tak se obrázek netiskne, nikoliv že se tiskne v přirozené
velikosti. Nebo že se data načtou do paměti, ale ne že se vloží do výstupního
PDF.

> V TeX Live je program pdfcrop, který ořeže i ve vícestránkovém souboru
> každou stránku samostatně.

Já tento program dosud používal pouze na jednostránkové obrázky, ale opravdu
funguje i na vícestránkové (na každou stránku zvlášť).

---
Petr Mikulík