[cstex] návod pro MikTeX + doména

Petr Olsak petr at olsak.net
Sun Sep 8 07:23:22 CEST 2013

On Sat, 7 Sep 2013, Zdenek Wagner wrote:

> Tajemná pravidla vytvořil google a nějaký příznivec TeXu náhodou
> zjistil, že ten archiv existuje. Na webu CSTUGu je tedy odkaz na
> archiv, který není vůbec pod kontrolou CSTUGu.

Tím jste nenapsal nic nového. To samozřejmě víme. Například poslední
příspěvek na googlí pseudokopii tohoto listu je z 28. srpna a je to zrovna
příspěvek, který neprobublal do listu. Naopak příspěvky pozdější zde v
listu neprobublaly do googlí pesudokopie. Například dotaz týkající se
slabikářového písma na googlí pseudokopii zůstal nezodpovězen, tj. autor
dotazu může mít pocit, že list je zcela mrtvý.

Google je Velký bratr a dělá si z nás legraci. Já na googlí pseudokopii
odpovídat nebudu, neb bych se musel registrovat a to neudělám z
přesvědčení. Nechci se stát dalším přímým otrokem googlu, viz můj
příspěvek

    http://petr.olsak.net/zkusenost-gog.html

který google poctivě vyhledá například při dotazu "olsak google".

> Emailový list má výhodu
> v tom, že dostávám maily. Když vidím dotaz, na který umím odpovědět,
> odpovím, pokud to již někdo neudělal dříve. Pokud to bude na nějakém
> webu, pak to předpokládá, že se na ten web budu muset dívat. Jsem
> registrován v několika takových fórech, ale nedívám se do nich každé
> čtvrtletí, do některých se dokonce dívám méně než jednou ročně.

Což tak si nastavit v profilu fóra posílání příspěvků na email?

Zůstat u tohoto starodávného způsobu komunikace, kdy je nutno psát
subsribe cosi, jen podtrhuje templářský a uzavřený charakter TeXistů,
kteří mezi sebe nepřipustí nové lidi se současným pohledem na internet.

Ten templářský charakter se projevuje i na obsazeností TeXové konference,
která by měla být svátkem všech českých TeXistů a měla by být *zejména*
otevřena novým zájemcům o TeX, kteří by po příjezdu jako první měli dostat
sborník z konference, jenž se ale nějak nedělá. V letošní TeXové
konferenci jsem napočítal asi sedm a půl účastníků, kteří již několik
desítek let s TeXem něco dělají a nic je nepřekvapí. Nové tváře žádné.
Počet účastníků: smutné. Toto považuji za průvodní jev postupného vyhynutí
TeXu v Čechách.

Zdravím

Petr Olšák