[cstex] Web CSTUG - dalsi vyvoj (bylo: oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj)

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Mon Sep 2 01:19:55 CEST 2013

Dobrý den.

1. Momentálně bych taky asi zatím stávající stránky neodpojoval.

2. Vzhledem k charakteru webu CSTUGu se mi jeví nasazení red. systému
jako docela vhodné. Navíc je správa webu následně opravdu
jednoduchá....(myslím zveřejňování informací - budou-li jaké - na
základě dodaných podkladů...) Po přečtení příspěvku pana Zýky si dovedu
představit i řešení ala wikipedie. Strohá grafika  by mi ani nevadila,
na druhou stranu se domnívám, že idea vytváření obsahu webu přímo
uživateli by vedla k chaosu. Přesto možná není k zahození nápad takových
paralelních wikistránek, které by mohly sloužit jako podkladový materiál
a zdroj informací, na který by směřovaly odkazy z vlastního webu sdružení.

3. Určitě není problém paralelně nějaký čas nechat běžet vedle
stávajícího webu i redakční systém, takže není asi důvod k prodlevě...
Zveřejnění dočasného URL bych neviděl jako problém za předpokladu, že
práva k zásahu do dočasného webu bude mít jen omezená skupina lidí,
kteří budou v rámci možností a jistých omezení reagovat na připomínky
těch kdo dočasný výsledek shlédnou ...

4. Z redakčních systémů mám praktické zkušenosti bohužel akorát s
Wordpressem (neděste se názvu - s Wordem nemá absolutně nic společného
:-). Ten znám trochu lépe, takže jsem schopen mírně zasahovat i do
"střev" a modifikovat základní vzhledy a funkcionality...
Když už někomu předělávám web do wordpress redakčního systému (asi jen v
10 případech) , tak nechávám nějaký čas pro kontrolu běžet red. systém
paralelně s webem do doby, než si objednatel red. systém naplní daty...
a následně to přepínám tak aby wordpress aplikace nahradila stávající web.
Může to být např. takto:
Stávající web např : http://www.cstug.cz/
red. systém: http://www.cstug.cz/redsys <http://www.cstug.cz/>
takže není problém asi postupně zaplňovat daty systém a paralelně nechat
běžet stávající web...

5. Nějakého webdesignera, který by udělal rozumné CSS by snad šlo najít
a snad by to nemuselo ani stát tak moc peněz. Nějaký profík ať navrhne
titulní stránku odpovídající  kvality (na které se komunita shodne) a
zbytek webu bude řízen navrženými styly. Zásah do stylového souboru
redakčního systému nějakým webdesignerem je jistě možný, nicméně to bude
asi vyžadovat spolupráci více lidí se znalostí střev redakčního systému
s designerem ....

6. Nabízím spolupráci na administraci resp. vkládání dat do redakčního
systému, nicméně v jistém časovém horizontu nezaručuji nějaký svůj
zásadní výkon, neboť mám do konce tohoto roku (možná až do února...) na
starost jeden větší projekt, takže moje volnočasové možnosti jsou
částečně omezené. Předem by měla být určena struktura a obsah - to by
asi chtělo ponechat na expertech popř. na výsledku nějaké diskuze ...

Zdraví J.Hajtmar