[cstex] OpenType fonty v TeXu

Řehoř J. Žáček rehor.zacek at gmail.com
Thu May 23 13:03:28 CEST 2013

Děkuji Vám všem za odpovědi.

Takže začnu od začátku. Mám nainstalováno TeXLive 2012  z DVD posílané
CSTUGem, tzn. že tam nejsou zaneseny ještě opravy a rozšíření z
listopadu/prosince 2012.

*         Kde, prosím, stáhnu novou verzi? Či, co mám dělat pro úpravu
stávající verze 2012?

*         Zdrojové texty .tex používám v kódování UTF-8, je to použitelné
pro zpracovávání 16-bitovými TeX-ovskými mašinami?

*         Jak vygenerovat csplain pro používání 16-bitové mašiny?

*         Jak jsem aspoň ze začátku sledoval záznam přednášky pana Olšáka z
Brněnské konference (moc díky!, aspoň někde se něco dozvím. :)), je nutno
již kompilovat do .pdf. Nemám s tím problém, přesto bych raději do .ps,
protože vkládám do článku obrázky ve formátu .eps přes dvips. Pdf pak
vtvářím přes GSView pomocí příkazu "convert". Jsem asi ještě 100 let za
opicemi a již se toto řešení nepoužívá? Nebo jak to vyřešit?

*         XeTeX tedy užívá fonty instalované v systému? Jak se pak tedy
používají při sazbě, jaká je syntaxe příkazů, kterými si tyto fonty zavedu
do TeXu?

Omlouvám se za začátečnické dotazy. Budu vděčný za nasměrování na nějakou
literaturu. Jediné, co mám jsou dvě knihy pana Olšáka (TeXBook naruby a
Typografický systém TeX) a jeho stránky. na http://math.feld.cvut.cz/olsak/

Děkuji předem za odpovědi.

Řehoř J. Žáček.