[cstex] OpenType fonty v TeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 23 13:01:32 CEST 2013

Dne 23. května 2013 12:25 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> [...]
>
> z csplainem se nemusíte loučit, protože csplain umí od prosince 2012
> spolupracovat s 16bitovými TeXovými mašinami (LuaTeXa a XeTeX), které jsou
> vhodné pro přímé použití OpenType fontů. V csplainu jsem testoval přímé
> použití .otf v těchto mašinách na fontech ze skupiny TeXGyre a LMfonty.
> Inspiraci, jak vydadají odpovídající makra, tedy lze najít v souborech
> cs-adventor.tex, cs-bonum.tex, cs-heros.tex, cs-pagella.tex, cs-schola.tex,
> cs-termes.tex, lmfonts.tex, které jsou součástí csplainu. Se Štormovými
> fonty jsem to nezkoušel, uvítám ohlas, jak to s nimi jde.

Já mám jeden komerční font od Adobe. Dostal jsem ho zdarma jako bonus
při nákupu jiného SW. Funguje zcela bez problémů. V XeTeXu používám
starší Štormovy fonty ve formátu TrueType. Jediný problém je, že se
nevytvoří ligatury fi a fl, přestože ve fontech jsou, a dokonce na
správném místě. Vyřešil jsem to mapovacím souborem.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/