[cstex] OpenType fonty v TeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 23 13:22:59 CEST 2013

Dne 23. května 2013 13:03 Řehoř J. Žáček <rehor.zacek at gmail.com> napsal(a):
> Děkuji Vám všem za odpovědi…
>
> Takže začnu od začátku. Mám nainstalováno TeXLive 2012  z DVD posílané
> CSTUGem, tzn. že tam nejsou zaneseny ještě opravy a rozšíření z
> listopadu/prosince 2012.

Pomocí tlmgr doinstalovat. Nejdřív je asi nutno pomocí tlmgr option
location přepnout zdroj na internet (na www.tug.org/texlive se najde
seznam serverů, myslím, že i tlmgr ho nějakým příkazem umí zobrazit),
pak aktualizovat pomocí:

tlmgr update --self
tlmgr update --all

V linuxu lze obojí provést současně, tj.

tlmgr update --self --all

Těch změn proti DVD je docela hodně, takže přes ADSL to bude trvat
hodinu, možná i déle.

Jinou možností je stáhnout pouze OPmac (URL jsem posílal), rozbalit do
texmf-dist/tex/csplain/opmac/ a spustit mktexlsr, dále postupovat
podle návodu v OPmac.

> ·         Kde, prosím, stáhnu novou verzi? Či, co mám dělat pro úpravu
> stávající verze 2012?
>
> ·         Zdrojové texty .tex používám v kódování UTF-8, je to použitelné
> pro zpracovávání 16-bitovými TeX-ovskými mašinami?

Ano.

> ·         Jak vygenerovat csplain pro používání 16-bitové mašiny?

Potřebujete Xecsplain, návod je v OPmac a bylo to řečeno i v
přednášce. Jde jen o spuštění jednoho příkazu, který si z hlavy
nepamatuju.

> ·         Jak jsem aspoň ze začátku sledoval záznam přednášky pana Olšáka z
> Brněnské konference (moc díky!, aspoň někde se něco dozvím… J), je nutno již
> kompilovat do .pdf. Nemám s tím problém, přesto bych raději do .ps, protože
> vkládám do článku obrázky ve formátu .eps přes dvips. Pdf pak vtvářím přes
> GSView pomocí příkazu „convert“. Jsem asi ještě 100 let za opicemi a již se
> toto řešení nepoužívá? Nebo jak to vyřešit?

Cesta .eps -> .pdf je snadná, slouží k tomu epstopdf. Pak můžete
vkládat obrázky fe formátu PDF, XeTeX má na to příkaz. Vkládání EPS by
šlo také, xdvipdfmx (používané v XeTeXu) si umí zavolat ghostscript,
když se mu dají srávné parametry, ale já si radši konverzi dělám
pomocí epstopdf sám (nabo v Makefile).

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/