[cstex] OpenType fonty v TeXu

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu May 23 12:25:56 CEST 2013

On Thu, 23 May 2013, Řehoř J. Žáček wrote:

> Děkuji za rychlou reakci.
>
> To tedy znamená, že se s csplainem mohu rozloučit?
>
> Kde bych si případně tuto problematiku mohl nastudovat?

Dobrý den,

z csplainem se nemusíte loučit, protože csplain umí od prosince 2012
spolupracovat s 16bitovými TeXovými mašinami (LuaTeXa a XeTeX), které jsou
vhodné pro přímé použití OpenType fontů. V csplainu jsem testoval přímé
použití .otf v těchto mašinách na fontech ze skupiny TeXGyre a LMfonty.
Inspiraci, jak vydadají odpovídající makra, tedy lze najít v souborech
cs-adventor.tex, cs-bonum.tex, cs-heros.tex, cs-pagella.tex,
cs-schola.tex, cs-termes.tex, lmfonts.tex, které jsou součástí csplainu.
Se Štormovými fonty jsem to nezkoušel, uvítám ohlas, jak to s nimi jde.

Pokud jste více konzervativní a nemáte důvěru v 16bitové TeXové mašiny, je
možné OTF font konvertovat do Type1. Slouží k tomu např. program otftotfm
z TeXlive a dále třeba program fontforge.

Zdravím

Petr Olšák