[cstex] TLMGR v TexLive negeneruje formát pdfcsplain.fmt

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Thu Jun 6 19:52:07 CEST 2013

On Thu, Jun 06, 2013 at 07:16:56AM -0700, Řehoř J. Žáček wrote:
Pane opate,

> díky moc za analýzu a odpověď. Takže mohu ohlásit, že Vámi navržené řešení funguje.
> K Vašim připomínkám:
> 1. chybu nedělám já, ale TeXLive. Já jsem v něm začátečník, takže jsem si ho nainstaloval a udělal to, co mi instalační rozhraní nabídlo, totiž generování VŠECH formátů, aniž bych to mohl nějak ovlivnit.
Distribuce TeXlive 2012 vznikla v dobe, kdy jeste novy csplain neexistoval,
ten vznikl az koncem roku 2012. Takze dle meho _spravne_ generuje ty
formatove soubory, ktere editor TeXlive 2012 (Karl Berry) nechal odkomentovane.
Pokud nekde nastala chyba, byla v komunikaci mezi Petrem Olsakem a
Karlem a/nebo v tvrzeni, ze po generovani vsech formatu TL 2012 pojede
pdfcsplain ve vsech enginech bez odkomentovavani.

> Nebo lépe řečeno, aniž bych věděl, že mohu něco ovlivnit. Samozřejmě, že všechny potřebovat nebudu, jen plainTeX a XeTeX. Složka TeXLive nyní zabírá úctyhodných 3.7 GByte, což se mi ani trochu nelíbí. Pokud bude odkaz na dokumentaci, nastuduji a zařídím se podle toho.
Tu pro TL 2012 najdete na "placce" ci disku, tu pro TL 2013 na
http://tug.org/texlive/devsrc/Master/texmf-dist/doc/texlive/texlive-cz/texlive-cz.html
(dokumentaci lide z CSTUG jiz vice nez 12 let kazdorocne aktualizuji, a nejinak je
tomu i letos). Napriklad kapitola 7 je cela o hledani souboru (knihovne kpathsea).
Pripominky vitany (k sk/cz prekladu mne a kol. Busovi, k obsahu Karl
Berrymu).

Jak ovlivnovat generovani formatu a kde jsou prislusne konfiguracni soubory u TL 2013 najdete na
http://tug.org/texlive/devsrc/Master/texmf-dist/doc/texlive/texlive-cz/texlive-cz.html#x1-110002.3

> 2. provedl jsem vytvoření fmtutil-local.cnf ve složce texlive\texmf-local\web2c a dal příkaz "tlmgr generate fmtutil". Tím vznikl ve složce "texlive\2012\texmf-var\web2c" modifikovaný soubor fmtutil.cnf, jenž obsahoval na konci ony 3 řádky, o kterých jsme mluvili výše.
Toto je dle meho postup, ktery by mel byt doporucovan, aby pocet
formatovych souboru nerostl jako dosud (pokud kazdy autor makra, ktere
chce mit predgenerovany format pro vsechny engine bude trvat na
odkomentovavani, tak brzy bude ten, kdo si necha generovat opravdu vse mit
formatu desitky, ale stovky). Snaha o minimalizaci napr. vedla
nedavno k tomu, ze se [pdf]cslatex rusi nebot i pro kvalitni ceskou sazbu
staci [pdf]latex.

> 3. V tlmgr jsem nechal znovu vytvořit všechny formáty :-) a voila, už to je. Ve složce "texlive\2012\texmf-var\web2c\xetex" vznikl nový pdfcsplain.fmt
Huraa.

> 4. Mám dotaz, kde získám nové TeXLive 2013? Na http://tug.org/texlive/ je ke stažení dosud pouze verze 2012...
TeXlive 2013 je ve finalni fazi testovani (provadeni malych zmen jiz bylo zmrazeno
a kdyz jsem zkusil nahrat novy cesky preklad textu tlmgr tak je "dostal
po prstech").  Pokud jeste chcete testovat, instalujte dle
http://tug.org/texlive/pretest.html
Odhaduji, ze behem mesice testovani skonci, Karl Berry vyhlasi novou
verzi na webu tug.org, kterou budete moci instalovat ze zrcadla
CTANu (repozitare udrzovaneho v Brne peci CSTUGu).
Pokud nemate dobre pripojeni ani do Brna, budete muset vyckat az Vam
dojde DVD od CSTUGu, pokud jste jeho clenem.

> Pokud je vše v pořádku, vytvořím opět nové téma, kde bude popsáno, jak na nápravu této chyby...
Podle me vse jiz receno bylo a jak jste napsal, jiz to funguje a chyba
byla nalezena, tak muzete slavit.

Pax
Petr Sojka