[cstex] Kterak (ne)zmršit PDF

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Wed Jan 9 09:20:24 CET 2013

Dne 8.1.2013 18:43, Jan Moskyto Matejka napsal(a):
> Dobrý den

> Tohle může být i jiný problém -- někteří vydavatelé neumí zpracovat
> fonty vložené uvnitř PDF. To se týká zvláště těch, kteří používají
> programy od Corelu.

Tohle problém nebude, vložené CM fonty pro matematiku prošly bez problémů

> Na tohle bych musel asi vidět minimálně zdrojové PDF (stačí konkrétní
> stránka). Podezíral bych chyby v kerningu ve vloženém písmu.

> Jediné, co se mi osvědčilo univerzálně, je dohoda s tiskárnou na
> rozlišení, ve kterém se bude tisknout, a vyrenderování kompletní strany,
> takže dostali k tisku de facto obrázek.

Vzhledem k tomu, že sborník byl vydán na CD, to asi není optimální postup.

Nicméně problém je skutečně v záměně fontů, přesvědčil jsem se o tom v
PS souboru, takže Vás analýzou PDF nebudu zatěžovat.

Musím se zbavit dojmu, že Adobe fonty jsou běžně v počítači (to jsem si
zvykl, když jsem používal eCS) a začít vkládat TeX-Gyre fonty (nebo
použít XeTeX a vložit přímo TimesNewRoman?). Záměna, často automatická,
nemusí zjevně dopadnout dobře. Doposud mně to procházelo.

Děkuji a zdravím.

Luboš Kloc