[cstex] Kterak (ne)zmršit PDF

Jan Moskyto Matejka mq at ucw.cz
Tue Jan 8 18:43:41 CET 2013

Dobrý den

> Jak jsem zjistil, vydavatel vyměnil mnou vložený font (Type 1
> Times-Roman) za jiný, konkrétně NimbusRomNo9L. (Vydavatel požadoval
> TimesNewRoman, záměna za Adobe Times v minulosti vždy bez problémů
> prošla.) Nenapadá mně jiný důvod než licenční problémy.

Tohle může být i jiný problém -- někteří vydavatelé neumí zpracovat
fonty vložené uvnitř PDF. To se týká zvláště těch, kteří používají
programy od Corelu.

> Ten druhý problém mě ale trápí víc, viz přiložená ilustrace, kde
> vlevo je můj původní PDF a vpravo ten vydaný. Pozorné oko si jistě
> povšimne změny fontu a zhoršení vzhledu popisu obrázku, ale
> katastrofa která postihla popis vodorovné osy je víc než nápadná.
>
> Tedy dotaz: máte někdo představu, jak k tomu problému s nápisy v
> obrázku mohlo dojít,

Na tohle bych musel asi vidět minimálně zdrojové PDF (stačí konkrétní
stránka). Podezíral bych chyby v kerningu ve vloženém písmu.

> a zejména jak tomu do budoucna předejít?

Jediné, co se mi osvědčilo univerzálně, je dohoda s tiskárnou na
rozlišení, ve kterém se bude tisknout, a vyrenderování kompletní strany,
takže dostali k tisku de facto obrázek.

MQ
--
Jan Matejka aka 'Moskyto' <mq at ucw.cz>