[cstex] csplain v TeXlive

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Feb 15 08:58:05 CET 2013

On Fri, 15 Feb 2013, Jaroslav Hajtmar wrote:

> [...]
> kompilací makra pana Olšáka se pokusil zjistit, zda defaultně po
> aktualizaci TeXlive2012 je CsPlain schopen pracovat s UTF8 (nevím ovšem v
> tuto chvíli, zda tomu tak má opravdu být).
>
> Test bohužel dopadl tak, že překódování do UTF8 se nezdařilo. Když jsem
> znovu ručně vygeneroval formát CsPlainu a pdfCsPlainu (a umístil je v
> adresáři spolu s makrem conv pro konverzi a spolu s konvertovaným SQL
> souborem) tak po kompilaci následně proběhlo vše již opět OK.
>
> Píši to jen proto, abych umožnil panu Olšákovi dohledat se toho, jak
> aktualizace CsPlainu po update TL2012 funguje

Spíše jste asi měl na mysli ,,nefunguje``

> (tuším, že jsem zaznamenal,
> že by defaultně měl CsPlain a pdfCsPlain UTF8 podporovat ...)

Ano. Má umět UTF8 vstup.

Přesně o tom jsem psal, že není záruka, jak se povede
tlmgr update --all.

Já jsem o vánocích dělal testy na TeXem nepolíbeném počítači a tyto testy
vyšly OK. Je mi zcela jasné, že na TeXem políbeném počítači se mohou dít
roztodivné věci často závislé na stupni rozvrtanosti toho původního
polibku a tudíž výsledek takového testu by byl irelevantní. Mohl by být
jednak false-positive ale taky true-neative.

Já nebudu dohledávat, proč aktualizace, jak ji popisuje pan Hajtmar,
nefunguje. Jednak do technikálií TeXlive nevidím a druhak se domnívám, že
mohou existovat desítky důvodů souvisejících právě s tím stupněm
rozvrtanosti, o kterém píši výše.

Report do TeXlive by měl smysl jen tehdy, když by někdo dokázal na své
instalaci přesně (na technicky low level úrovni) analyzovat, proč to
nefunguje a z té analýzy by vyplynulo, že je to jednoznačně nějaká chybka
v TeXlive. Já to dělat nebudu.

Zdravím

Petr Olšák