[cstex] Web CSTUG - dalsi vyvoj (bylo: oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Aug 30 11:55:12 CEST 2013

Dne 30. srpna 2013 10:29 Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o.
<LPr at pontex.cz> napsal(a):
> Dobrý den,

> Osobně - stránky CSTUG navštěvuji pouze v souvislosti s administrací
> členství.
> Věci stran TeXu zpravidla hledám v angličtině (resp. - jeliož zejm.
> ConTeXtuji - na wiki.contextgarden.net).

Českých uživatelů ConTeXtu je málo, takže v češtině asi v blízké době
nic nevznikne.

> Čili stránky úplně vypnout by asi nebylo správné.
>
> Ale co do obsahu - souhlasím - nic moc užitečného nepřinášejí;
> ani pro začátečníka - jsou nepřehledné, ani pro aktivního TeXistu - (kromě
> termínů TXP téměř) nic nového na nich nenajde.
>
> --
>
> Vidím dvě roviny diskuze:
>
> 1) obsah stránek,
> 2) vzhled stránek.

Souhlas.

> [...]
>
> Z důvodu a) považuji vzhled stránek CSTUG za významný;
> považuji jej důležitý i pro potenciálního nového uživatele, protože prostě
> vzhled "chytá".
>
> Z důvodu b) by byl vzhled nedůležitý: pro dávkovou sazbu musí být člověk
> programátor, tj. zvyklý dívat se do zdrojáku, kde o estetice nemá smysl
> diskutovat (kromě štábní kultury).
>
> Tedy - IMHO - úvdoní stránka by měla být "designová", ostatní stránky mohou
> být jednoduché ale přehledné;
> i taková drobnost, jako předvolba písma na jiné než "sans-serif" pro
> prohlížeč dovede odlišit stránku od běžného standardu.

Stránka má být výtvarně tak dobrá, aby podpořila obsah sdělení. Před
lety ta úvodní stránka nebyla špatná, bylo na ní několik rubrik, ale
jak to začalo živelně, nestrukturovaně růst a ostatní stránky se
prakticky neměnily, vznikl z toho nepřehledný zmatek.

> Ad 1 - obsah:
>
> Obsah je důležitý v každém případě.
>
> Možná bychom tedy mohli řešit primárně obsah - "strom" stránek;
> hodil by se univerzálně a stránky by na jeho základě mohly být sestaveny.
>
> --
>
> Bylo by dobré co nejdříve zveřejnit nové stránky - redakční systém, byť
> nehotové;
> do té doby je asi neefektivní vymýšlet strom stránek, protože stránky v
> redakčním systému" vlastně mohou být fajn.

Nemyslím si, že je dobré URL pracovního webu v tomto stavu zveřejnit.
Velký kolektiv nadělá často více škody než užitku. Máme člověka, který
se přihlásil jako koordinátor, takže považuji za rozumější, aby se
několik dobrovolníků pod jeho vedením pustilo do práce. Dobrovolníci
se mohou hlásit třeba u mě, kontakt předám. Ještě nevím, kdo všechno
je oprávněn přidělovat přístupová práva k pracovnímu webu, ale mohu to
zajistit u hlavního správce počítače.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/