[cstex] Web CSTUG - dalsi vyvoj (bylo: oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj)

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. LPr at pontex.cz
Wed Aug 28 18:32:28 CEST 2013

Dobrý den,

On Wed, 28 Aug 2013 16:24:15 +0200, Zdenek Wagner <zdenek.wagner at gmail.com> wrote:

> Problém s webem nevyřeší profesionální webdesigner. Od něj
> můžeme dostat CSS (možná lepší, než udělal T. Hála, možná ne),

Nejsem si jist, jestli stoprocentně všechno vyřeší CSS.

Je mi jasné, že je nutné pokud možno co nejvíce oddělit obsah od stylu - CSS se dá měnit (může vytvářet designér nebo jiné "strážce vizáže") (ovšem ne každá změna kromě změny bravy nebo nějakého efektu je tak "bezbolestná"), obsah (bez stylu) udržuje správce webu (či admin/i, přispěvatelé ap.) (obsah by měl být snadno rozšířovatelný).

Pokud by (byť jen úvodní stránka) mělá být "hezká" (tj. ve smyslu toho, jak do stránek = obrázku bývají integrovány tlačítka ap. - na "naší" stránce by mohla být "VEEELIKÁÁÁ" písmena - jako počáteční písmena nějakého odkazu - jako obrázky a ty pak odkazovat někam dál), tak si myslím, že je třeba vytvořit úvodní obrázek a ten pak "profesionálně rozsekat" do boxů (divů ap.) se správnými sub-obrázky (s leckdy fixní velikostí) a s vazbou na specifikaci velikosti prvku v CSS.

Tj. tuto právě uvedenou vazbu IMHO nelze řešit pouze v CSS, ale musí být vázána na design (úvodní) stránky, resp. na obrázky (a odpovídající boxy), které ji mají vytvořit.

(Ale CSS se hodně vyvinulo; neznám, co všechono standardizují nové specifikace; jestli lze např. říct, jaký výřez (clip) obrázku se má v boxu použít; a jak jsou tyto specifikace implementovány v prohlížečích.)

> SW
> systém, který možná nebude fungovat na Linuxu, tj. budeme muset platit
> windowsový hosting,

To se asi dá zadavateli určit - že stránky musí běžet na Linuxovém serveru a že mají fungovat správně pod {Win | Lin} | {Opera | IE | FF | Safari | Chrome}.

> může nám poradit se strukturou,

Zrovna u struktury věřím, že tu by členové CSTUG - často programující - dokázali sestavit.

> ale nenaplní
> obsah.

Souhlas - obsah musí zajišťovat (...) - viz výše.

> Situace je už více než půl roku taková, že máme pracovní stroj
> s redakčním systémem a novými CSS, do nichž je nutno překlopit obsah
> (a vyčistit přitom staré nefunkční odkazy). Člověk, který to zařídil,
> se tváří, že nechce dohodnuté peníze ani za práci, kterou již udělal.

??

Pokud by existoval "soubor požadavků na to, co má web umět a jak má vypadat" (co jsem zmínil minule), možná by se dalo poptat více subjektů (asi leckdo zná nějakého webdesignéra - mohl by poslat link, jaké weby navrhoval); pak by se asi lépe posoudilo, jestli tolik-a-tolik za stránky je moc nebo přiměřeně.

Zdravím

Lukáš Procházka

--
Ing. Lukáš Procházka [mailto:LPr at pontex.cz]