[cstex] Web CSTUG - dalsi vyvoj (bylo: oznameni: TeX pro pragmatiky, dalsi vyvoj)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Aug 27 10:40:46 CEST 2013

Situace s webem je skutečně taková, že jedinou schůdnou cestou je vše
zahodit a napsat znova. Problém není v tom, že by kód byl zmatený, ale
struktura je špatná, takže tam nejspíš nikdo nic užitečného nenajde, a
mnoho odkazů již nefunguje.

Pan Hála kdysi vytvořil jiný design a přeznačkoval několik stránek.
Protože jen minimum lidí je ochotno editovat přímo HTML (možná jen
já), bylo rozhodnuto, že se web překlopí do redakčního systému. Našel
se dobrovolník, který to za (snad oboustranně výhodnou) cenu chtěl
udělat a další dobrovolník z řad členů, který se nabídl jako redaktor
a koordinátor tvorbu obsahu nového webu. Když se na obědě před
přednáškami Petr Olšák oprávněně rozčiloval, že je web špatný, byla
tato fáze již skoro hotova a nový web mohl být rozjet během několika
málo týdnů. Nyní prý již tento pomocný web existuje, ale já nemám URL.

Na instalaci redakčního systému a překlopení schváleného obsahu měla
být uzavřena smlouva. Smlouva byla napsána tak, aby ji revizoři ani FÚ
nemohli napadnout, ale v textu je nepsáno, že obsah prací je
specifikován v dodatku ke smlouvě a dodatek není. Na začátku roku jsem
se tedy rozhodl, že dodatek napíšu sám. Navíc instalace na dočasném
stroji (a hledáná chyb v manuálu i v samotném redakčním systému) dalo
dost práce, takže jsem usoudil, že byla splněna polovina práce s
instalací (druhá polovina práce bude instalace na ostrý server a
přenos stránek). Navrhl jsem tedy, že by se upravila (dosud
neuzavřená) smlouva a dopsal dodatek tak, že by umožnil výplatu
poloviny ústně sjednané částky. Tento návrh jsem napsal všem
zúčastněným i výboru někdy na začátku roku a dosud jsem nedostal
žádnou odpověď (vzhledem k fatálním problémům s domácím počítačem,
které se zdají být konečně vyřešeny, jsem to nehonil).

Instalaci redakčního systému může udělat externí správce. CSS může
vytvořit profesionální grafik. Obsah ale musí tvořit někdo, kdo rozumí
TeXu, tedy nějaký dobrovolník (supina dobrovolníků) z CSTUGu. Doufám,
že ten dočasný stroj stále funguje a že je možno na tvorbě nového webu
pracovat.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/