[cstex] XeTeX a Typokatalog 4

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Sep 9 17:46:09 CEST 2012

Dne 9. září 2012 16:38 Jiří Rybička <rybicka at mendelu.cz> napsal(a):
> Hezký den,
> nevím, zda neodpovídám na něco úplně jiného, ale používám také Dynamo
> Grotesk a ligatury (a pomlčky) tam dostanu nastavením Mapping=tex-text

Mapping=tex-text se postará pouze o ligatury, které jsou definovány v
CM fontech, ale nejsou běžné mimo svět TeXu, tj. --, ---, ``, '', ?` a
!`. Fonty z Typokatalogu 4 nejsou ve formátu OpenType. Ligatury fi a
fl sice obsahují, ale protože XeTeX nenajde tabulku GSUB, nenahradí
dvojici písmen f, i ligaturou fi. Pokud máte variantu Dynamo Grotesk
ve verzi OpenType, pak tento problém nemáte. Já jsem fonty kupoval v
době, kdy XeTeX ještě nebyl a ve formátu OpenType měl F. Štorm jenom
několik písem.