[cstex] XeTeX a Typokatalog 4

Michal Hoftich michal.h21 at gmail.com
Sun Sep 9 17:34:26 CEST 2012

Zdravím,

Ligatures=TeX pouze vybere opentype featuru "tlig". Ta je definovaná
přímo v luaotfload:

http://ftp.cvut.cz/tex-archive/macros/luatex/generic/luaotfload/otfl-font-otc.lua

Pokud tomu kódu rozumím dobře, tak

    fonts.otf.enhancers["enrich with features"] =
function(data,filename) ... end

vytvoří callback, který se zavolá při nahrávání nového fontu a vloží
ligatury. Bohužel seznam těch ligatur je natvrdo zakomponovaný v kódu.
Ve vývojové verzi luaotfload

https://github.com/khaledhosny/luaotfload/blob/master/otfl-font-otc.lua

už je rozhraní pro přidávání nových ligatur a ostatních opentype vlastností.

Ale abych se vrátil k původnímu problému: asi bych to řešil pomocí
"opentype feature file". Viz:

http://tex.stackexchange.com/questions/44709/serbian-cyrillic-using-luatex-and-xetex/44771#44771
http://blogs.adobe.com/typblography/atypi2006/slye_lisbon-05.pdf
http://web.archive.org/web/20080622121312/http://www.adobe.com/devnet/opentype/afdko/topic_feature_file_syntax.html