[cstex] budoucnost cslatexu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Oct 9 10:41:25 CEST 2012

Dne 9. října 2012 10:10 Jaromír Kuben <jaromir.kuben at unob.cz> napsal(a):
> [...]
> staré zdrojové kódy. Spíš by to chtělo ze strany CSTUGu dělat osvětu a
> doporučovat běžným latexistům, co je vhodné používat, tj. na co přejít.
> Samozřejmě způsob "vyhodit cslatex z instalace" by je k tomu asi časem
> donutil, ale zdá se mi to poněkud drsné. Některým konzervativním uživatelům
> bychom hodně zkomplikovali život, odradili je od nových instalací a v horším
> případě od TeXu. Vzhledem k tomu, že se formáty generují při instalaci, těch
> pár inicializačních souborů tolik místa v tak mamutí instalaci nezabere.

Já se obávám, že je stále na internetu rozeseto mnoho návodů, že se má
použít cslatex. Pokud si tohle člověk najde a pak v distribuci cslatex
neobjeví, bude si stěžovat, že je distribuce neúplná. Když jsem před
lety diskutoval s Karlem Berrym, napsal mi, že cslatex zabírá tak málo
místa, že není tlak na jeho vyřazení. Přistupoval bych tedy k cslatexu
tak, že bych o něm veřejně nemluvil a motivoval bych nové uživatele,
aby podle svých potřeb používali latex+babel nebo XeLaTeX+polyglossia.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/