[cstex] budoucnost cslatexu

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Tue Oct 9 10:10:16 CEST 2012

Dobrý den.

Důvod je jednoduchý - umožnit běžným uživatelů, kteří si nejsou schopni
v případě potřeby sami staré formáty vyrobit (jak to navrhuje p. Sojka;
to ale běžný uživatel opravdu neumí, přijde s tím, že mu překlad starého
souboru v latexu nefunguje a kterou ikonou to má překládat),
překompilovat jednoduše staré zdrojové kódy. Spíš by to chtělo ze strany
CSTUGu dělat osvětu a doporučovat běžným latexistům, co je vhodné
používat, tj. na co přejít. Samozřejmě způsob "vyhodit cslatex z
instalace" by je k tomu asi časem donutil, ale zdá se mi to poněkud
drsné. Některým konzervativním uživatelům bychom hodně zkomplikovali
život, odradili je od nových instalací a v horším případě od TeXu.
Vzhledem k tomu, že se formáty generují při instalaci, těch pár
inicializačních souborů tolik místa v tak mamutí instalaci nezabere.

Zdraví
Jaromír Kuben